Tentang Aku

Jom kawan-kawan singgah & klik2 kat sini dulu TQ

Wednesday, February 16, 2011

CONTEST NAMA BABY SAYA

NAK JOIN KLIK BANER



Assalamualaikum, pembuka bicara.
Kenapa dan mengapa nama ini dipilih
1 )           Ni nama anak saya yang pertama, semasa mengandung saya dah scan dari awal hingga hujung kehamilan doctor mengesahkan anak saya baby girl. Dalam fikiran mestilah nama apa yang akan diletakkan bila dia lahir nanti.. Satu hari tengah tengopk tv masa tu siaran televisyen menyiarkan majlis pernikahan dan persandingan Raja Nazrin Shah dan Zara Salim Davidson.


Waktu tu tak terfikir pun nama anak. Malam tu tidur mimpikan Zara Salim Davidson. Tengiang-ngiang namanya di ingatan. Apa lagi pasang niat nak letakan nama anak dengan nama Zara…so bila Baby lahir pada 05 Ogos 2007 setelah dipotong disambung diikat di tambah di belek… keluarlah nama 
NUR IRDINA ZAHRA Yang bermaksud Cahaya Kehormatan kami yang terpelihara.
Mudah-mudaham menjadi anak yang baik dan solehah serta mentaati ibu bapa.
Siapa yang memilih nama ini : Saya yang membuat keputusan.
Inilah cahaya mata kami yang pertama:


NUR IRDINA ZAHRA




Kenapa dan mengapa nama ini dipilih

2) Ni pulak kisah nama anak kedua. Kononnya nak pulak anak Boy.. kalau boy nak taruk lah pulak dengan pangkal R sama ngan Saya Roziah , coz si anak pertama dah ada Z sama dengan suami Zaini . Tapi bila scan macam sikakak juga. So dah senaraikan nama yang akan dipili. Mulanya tak mau pun buh nama yang seakan nama si kakak kat atas tu.. Kononya nak buh nama Qhalisya Zaira.

Tapi bila di rujuk kat buku macam tak ada pulak makna nama tu… cari punya cari tak jumpa juga. So bila baby dah keluar terkebil-kebil tak tau nak letak apa. Satu hari nak ambil air tawar tuk baby yang kuning ni waktu tu baby baru 3 hari , Suami call tanya apa nama anak , saya cakap mana ada lagi, dia kata tok moh tu nak nama anak dan tak boleh ubah dah... dalam keadaan yang huru hara dan masih lagi kesakitan dan tanpa berpikir panjang dan melaui talian dengan suami taruhlah nama seakan nama kakak… si kakak dah di panggil Dina… letakkan pulak nama si adik Dania.
So nama anak yang kedua ni namanya
NUR DANIA ZAHIRA Yang bermaksud Cahaya Hampir  berkilauan
Mudah –mudahan dengan kehadirannya sentiasa bercahaya dan berkilauan lah rumah tangga kami. Jadilah anak yang solehah.
Siapa yang letak nam ini.. emm tentulah Ibu lagi.

Cahaya mata kami yang kedua




NUR DANIA ZAHIRA



Abah nya bila?  maybe anak lelaki kot… tapi tak mungkin suami kata bila dia buh nama saya tak boleh tahu. setelah didaftar baru dia bagitau saya… oh tidakkkkkk.. tak mungkin…
Apapun.. nama yang diberikan oleh saya dia pun dah setuju… Alhamdulillah.

sila lah klik sini dulu yer thanks..


2 ulasan:

Unknown said...

tengs join sis :) Comelnyeeeeee . Goodluck tao

Anonymous said...

Terima Kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...